Blandat, Shopping

Trött på banker!

När jag ”blir stor” då ska jag börja jobba på bank 😛 Vad är det för service att bara ha öppet till 15 om dagarna? Trodde bankerna hade slutat med detta och hade öppet till 18 som allt annat som har med service att göra, men nejdå.

Blir så irriterad, så nu förstår jag varför det kommer en massa alternativ till vanliga banker. Jag vill låna lite pengar för att köpa en ny soffa och allt jag behöver göra är att gå in på everydayplus och ansöka och så har jag pengarna på mitt konto mer eller mindre direkt utan krångel och passa banktider.

Har bankerna sån monopol att de inte behöver bry sig om konkurrenterna? Jag menar, vad jag förstår så får man ju ingen ränta på pengarna man sparar längre. Så det ”enda” de är bra på är att låna ut större lån till låg ränta? Kanske erbjuda sparanden i aktier och fonder och sånt. Känns ju inte som att det är så långt kvar innan alternativa banker kan göra detta med om de vill och vad har vanliga banker då att komma med? Eller tänker jag helt fel här? Är ju inte direkt insatt i detta, men tänka och tycka kan jag göra i alla fall 😀

soffa kivik

Standard

2 reaktioner på ”Trött på banker!

Lämna en kommentar